2012. jún 06.

Brit tudósok: a tanulás segíthet

írta: the_daver
Brit tudósok: a tanulás segíthet

Brit tudósok a két éven át vizsgálták a tanulási mennyiség és a kapott érdemjegy kapcsolatát, és megdöbbentő eredményre jutottak.tanulas.jpg

A tesztek még 2009-ben kezdődtek, és közel nyolcezer, nagyrészt józan egyetemi hallgató bevonásával zajlottak három éven át. „Egészen ledöbbentett minket, amikor összegeztük az eredményeket.” –mesélte lelkesen a kutatás vezetője, Phil Collins, de nem az a Phil Collins. „Kiderült, hogy azok, akik tanulnak, az esetek 61%-ában jobb jegyet kapnak, mint a társaik. Azt reméljük, hogy a kutatásunk alapjaiban változtatja meg az oktatási módszereket.”

Gombos Dezső, egyszeri diák nem örült a hírnek. „Mi ez már? Most azt akarják, hogy tanuljunk? Mi lesz a következő? Az előadásokra is be kell majd járni? Valami nagy baj van a világgal, haver…” –kommentálta a hírt, és elővett egy vicces cigit, amit nem is értünk, miért hívnak így, egyáltalán nem nézett ki viccesen.

Érdekes módon Debrecenben hasonló kutatást végeztek másodéves egyetemisták  is. Sikerült megszólaltatnunk a kutatócsoport vezetőjét, Zala Cintiát: „Mi pont az ellenkező eredményre jutottunk, és nem is kellett hozzá három év meg mittoménhányezer ember, csak két hét és négy hallgató, meg a Sanyi. A mi számításaink alapján a hallgatók… mondjuk 20%-a ért csak el jobb eredményt tanulás után. Szóval erről ennyit.” –közölte Zala az eredményeket, és beintett a közelben ácsorgó brit tudósoknak, akik erre serényen jegyzetelni kezdtek.

„Most, hogy végeztünk, azt fogjuk vizsgálni, hogy mennyire teszik az embereket agresszívvá a kutatási eredményeink.” –számolt be terveikről Phil Collins, de nem az a Phil Collins.

Szólj hozzá

kutatás tudomány vizsga döbbenet